Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli Satış Sözleşmesi


Madde 1- Taraflar


1.1. Satıcı


Adı : Alopelet.com.tr KETHUDA MAH. TRANSIT CAD. AĞAÇ IŞLERI NO: 173 /13B  25300

Pasinler , Erzurum

+90542 145 25 25

Email : info ( @ ) alopelet.com.tr


1.2. Alıcı


Adı – soyadı / TC.No

Adresi

Telefon

E-mail


Madde 2- Konu


İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait https://www.alopelet.com.tr İnternet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.


Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.


https://www.alopelet.com.tr sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura is bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.


Madde 3- Sözleşme Konusu Ürün / Ödeme / Teslimat Bilgileri


Elektronik ortamda alınan ürün / ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka / modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtilmiştir. Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder. Banka Havalesinde sizden kesinlikle şahış hesabına ürün ücretini yatırmanızı talep etmeyiz ve tüm ödemelerinizi sadece Alopelet.com.tr LTD. ŞTİ. hesabına yapınız. Farklı isimlere yapılan ödemelerden şirketimiz mes'ul değildir.


SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürülüğe koyulmasını 15 (on beş) gün süreyle dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.


Alınan Ürün / Ürünler


Adı, kodu :  … adet

Toplam Satış Bedeli : …. -TL

Ödeme Şekli : Kredi Kartı / Banka Havalesi (EFT) / Kapıda Ödeme

Teslim Edilecek Kişi :

Telefon numarası :

Teslim Edilecek Adres :

Fatura Edilecek Kişi / Kurum :

Fatura Adresi :

Vergi Dairesi :

Vergi Sicil Numarası :

Kargo Ücreti : … -TL


Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler


Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih olan ../../…. tarihidir.


Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüede arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.


Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.


Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri


5.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.


5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler https://www.alopelet.com.tr ’dan alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşını doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenmeyecektir.


5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından https://www.alopelet.com.tr sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, İnternet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasa dışı yollarla İnternet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.


5.3. https://www.alopelet.com.tr dan kredi kartı (Visa, Master Card , vs. )  banka havalesi ya da kapıda ödeme ile alışveriş yapılabilir.


Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.

Banka Havalesinde sizden kesinlikle şahıs hesabına ürün ücretini yatırmanızı talep etmeyiz ve tüm ödemelerinizi sadece Alopelet.com.tr LTD. ŞTİ. hesabına yapınız. Farklı isimlere yapılan ödemelerden şirketimiz mes'ul değildir.


Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri


6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.


6.2. Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.


6.3. Alıcı, https://www.alopelet.com.tr İnternet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.


6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara

karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu https://www.alopelet.com.tr sipariş / ödeme / kullanım prosedürü

bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.


6.5. Alıcı, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürününe ve ambalajına zarar vermemeyi,

iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.


Madde 7- Sipariş / Ödeme Prosedürü


Sipariş:


Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı

tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler,

sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.


Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede

belirttiği telefon /faks / e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan

bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı

hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.


İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve / veya stok problemi

ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya

eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda; yeni başka bir

ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve / veya

sipariş iptal edilebilir.


Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan haberdar

edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade

edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.


Ödeme:


https://www.alopelet.com.tr ’da, İnternet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit havale ile

veya kapıda ödeme sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip havalesini

yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”

nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.


Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz

kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini

Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim edilmiş ürünü 10 gün içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur.

Bu tür durumlarda nakliye giderleri Alıcı’ya aittir.


Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili

bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürülükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi

ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve

taahhüt eder.


Madde 8- Sevkıyat / Teslimat Prosedürü


Sevkıyat:


Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün / ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.


Teslimat:


Ürün / ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi,

Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 günüdür. Alıcıya önceden yazılı

olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla on gün uzatılabilir.


Ürünler, Kargo Şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.


Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu

hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir.

Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi / kuruluşa

teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi / kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık

ve / veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir. Belirtilen

günler içeriğinde ürün / ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine info@alopelet.com.tr

e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.


Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak

tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünüdé ise, paketin orada açılarak

ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı

alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul

edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte

en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.


Madde 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü


Ürün İade:


Alıcı malı teslim aldıktan sonra yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin

sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi

için alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru

şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte satıcıya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde

tutması gerekmektedir. Cayma hakkı süreci alıcıya malın teslim edildiği günün itibaren başlar. İade edilen ürün veya

ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.


Alıcının istekleri ve / veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar için cayma hakkı söz konusu değildir.


Alıcının cayma hakkını kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine

ulaşmasından itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç altına sokan

her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeden iade edecektir.


Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.


Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi 7 gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.


Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.


Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına / hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.


Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: Alıcı ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş ise, Banka alıcıya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. Alıcının satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve alıcı iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.


Alınmayan Siparişler den ALICI, SATICI’ya ait İnternet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran ALICI’yı bağlayacaktır.


Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye iş yeri yani satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye iş yeri yani satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.


Madde 10-Garanti


Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar dahilinde 1 yıl garantilidir: Satıcının garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.


Madde 11- Gizlilik


Alıcı tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır. Satıcı bu bilgileri sadece idari / yasal zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.


Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden silinir. Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.


Madde 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri


İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya Satıcının yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.


Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. …/…/…


Online tüketiciler için cayma hakkı ve kullanılabileceği koşullar


Yönetmelik kapsamı yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı

karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi ya da ifası kararlaştırılan

sözleşmeleri içine alır.

Online mağazanın, telefon, adres ve diğer erişim bilgileriyle birlikte ürünün nitelikleri ve Türk Lirası olarak fiyatını,

ödeme ve teslim ile ilgili bilgileri belirtmesi gerekiyor.

Biz tüketiciler, hiçbir sebep göstermeden ve cezai durumla karşılaşmadan ürün tesliminden sonraki 14 gün içerisinde cayma

hakkını kullanabiliyoruz. Bu süreçte yazılı olarak ya da sürekli bir veri taşıyıcısıyla ürün iadesi konusunda bildirmemiz yeterli.

maddede bir kısmını belirttiğimiz koşullara uymayan e-ticaret siteleri için cayma hakkı süresi 3 aydır.

Ambalajı açılmış ses ve görüntü kayıtlarını, bilgisayar yazılım ve sarf malzemelerini geri iade edemiyoruz.

Kullanılıp kullanılmadığı kesin belli olamayan dergi ve gazete gibi ürünlerde cayma hakkını kullanamıyoruz.

Elektronik alanlarda paylaşımı mümkün olan ve anında teslim edilen ürünler (müzik satın alımı gibi) ile fiyatı borsa

ya da diğer piyasalarda belirlenen ürünleri de online mağazaya geri yollayamıyoruz.

CAYMA HAKKI

İnternet'ten alışveriş yapan alıcıların, aldıkları ürünün teslimatından sonra 7 iş günü içerisinde ürünlerini teslim edebilirler.

Herhangi bir sebep göstermeye gerek kalmadan ve aynı zamanda kargo ücretinin satıcıya ait olduğu bu hakka CAYMA HAKKI denir.


CAYMA HAKKI NASIL KULLANILMAKTADIR?

Alıcı ürün tesliminden sonra 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanacağını satıcıya bildirmelidir. Bu bildirim yapıldığı takdirde satıcı

en geç 10 gün içerisinde ürün ücretini alıcıya teslim eder. Teslimat sırasında ödenen ücretlerin tamamı satıcıya aittir. Cayma hakkının

kullanılabilmesi için ürünün faturasının ya da fişinin kesinlikle olması gerekmektedir. Aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz.


CAYMA HAKKI HANGİ KOŞUL VE ÜRÜNLERDE GEÇERLİ OLMAZ?

Alıcı ürünü almadan önce kendisine özel olarak değişiklikler yaptırdığında, kullanım ve nitelik itibari ile iadeye elverişli olmayan ürünlerde,

alıcının teslim aldıktan sonra açtığı ses ve görüntü kayıtları ile birlikte yazılım programlarında, kısa süre içerisinde bozulabilecek ya da son

kullanma tarihi geçmiş olan ürünlerde ve fiyatı borsaya göre değişebilen altın, ziynet eşyası gibi ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz.


BİLİŞİM ÜRÜNLERİNDE CAYMA HAKKI

Bilişim ürünlerinde cayma hakkının kullanılabilmesi için ürünün içinde bulunduğu orijinal kutusunun zarar görmemesi

gerekmektedir. Bunun yanında eğer cep telefonu ya da bilgisayar satın alındıysa sim kart takılması ya da wifi

bağlantısı gerçekleştirilmesi cayma hakkını ortadan kaldırmaktadır. Ürünün teknik servisinin dışında açılması ve

tamirinin yapılması yine cayma hakkını ortadan kaldıran sebepler arasındadır.


CAYMA HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER

Cayma hakkı kullanıldığında kargo ücretini satıcı öder. Satın alınan ürünün zarar verilmemesi şartı ile kullanılması

cayma hakkının önüne geçmez. Ürünü kargodan teslim herhangi bir hasar gelecek şekilde bir paketleme yapılmış ise

kargoya zabıt tutturmanız cayma hakkınıza faydası bulunacaktır.


ALICININ ÜRÜNÜ İADE ETMESİ GEREKEN SÜRE

Alıcı ürün iadesi için cayma hakkını kullanarak bunu satıcıya belirttikten sonra 3 gün içerisinde ürün aldığı siteye


kargo bilgilerini iletmesi gerekmektedir. Aksi takdirde cayma hakkından faydalanılamaz.


ÜRÜN İADE KOŞULLARI

Her tüketici için geçerli olan cayma hakkı yani ürün iade koşulu yukarıdaki gibidir. Ancak firmalar kendileri bu süreyi

uzatabilirler. En az 7 gün olan iade süresi firmaların size sağlamış olduğu sürelere göre artış gösterebilmektedir.

Bu süreye e-ticaret yapan firmaların sitelerinde bulunan mesafeli satış sözleşmesine bakarak ulaşabilirsiniz.

Anasayfa
0 öğe Sepet
Üyelik
Nakliye Bul
Destek